Časté chyby na FCE a CAE (Část 1)

Zdroj obrázku: http://getrefe.com/ Vytisknout článek Vytisknout článek `

Jaké jsou časté chyby na FCE a CAE? Přehled použitelný pro více částí těchto zkoušek či (samozřejmě také) pro běžný život.

Zdroj obrázku: http://getrefe.com/

Zdroj obrázku: http://getrefe.com/

Časté chyby na FCE a CAE

 

Jak přeložit „patnáctiletá dcera“?

1. a 15-year-old daughter (případně rozepsat číslovku 15 slovy)
2. a daughter, 15

 

Použít everyday nebo every day?

  • everyday –  každodenní, častý (přídavné jméno). These shoes are great for everyday wear. – Tyto boty jsou skvělé na každodenní nošení.
  • every day – každý (jednotlivý) den (příslovce). Every day, I go to bed very late.  – Každý den chodím spát pozdě.

jtbj 2

Použít help, aid, nebo assist?

  • help – v obecných případech
  • aid – organizovaná pomoc (např. first aid)
  • assist – organizovaná byrokratická pomoc

 

Použít o’clock, hour nebo class?

  • o’clock – pro čas jako bod na časové ose; ale pozor! – říkáme „it’s twelve o’clock“, ale ne „it’s twelve twenty o’clock“ (místo toho řekneme jen it’s twelve twenty)
  • hour – čas ve smyslu trvání, např. the journey took him twelve hours – cesta mu trvala 12 hodin
  • class – hodiny ve smyslu přednáška, vyučování…

 

Použít feeling nebo emotion?

  • feeling – obecně pocit
  • emotion – silnější než feeling; používá se v psychologických článcích nebo v souvislosti s náboženství (např. náboženské pocity – religious emotion)

 

Použít survive nebo outlive?

  • survive – přežít nějakou situaci nebo v nějaké situaci
  • outlive – přežít někoho

 

Další časté chyby:

Zamrznete na určité úrovni a nepracujete na sobě

  • Přiznám se, že tímto jsem vinna i já, a to nejenom co se studia anglického jazyka týče. Jakmile se dostanu na úroveň, že „se domluvím a co nevím, to vysvětlím nebo opíšu,“ je to začátek konce mého studia. Abych to ilustrovala konkrétně, vím, že se přednášet se řekne „give a lecture.“ Ve formálním prostředí, zvláště v psaném projevu, je však preferováno „hold a lecture.“ Při zkouškách či certifikátech si většinou na tyto nuance dávám pozor. Jinak však také užívám „give“ všude, kde se dá. (podobné je např. i give an opinion -> express an opinion, give a speech -> deliver a speech)
Přečtěte si také  Přítomný čas průběhový pro pokročilé (úroveň CAE, CPE)

Kopírujete zadání

  • Mnoho studentů má tendenci používat ve své eseji stejné fráze, obraty či slovní zásobu, jaká je v zadání. Samozřejmě byste neměli zadání ignorovat; cílem však je najít synonyma či způsoby jak věty přeformulovat, tak aby význam zůstal zachován (a zároveň i tak, aby styl odpovídal zadanému formátu).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *